Kundcase: Delifrance Club Deliplus

5 oktober, 2010 10:36

Bakgrund

Vår samarbetspartner Rehn & Co bad oss ta fram ett system för att hantera värdebevis som skulle skickas ut till Delifrance kunder när de köpte produkter av dem. Varje värdebevis innehöll en unik kod som i sin tur Landskrona företaget Parajett varit med och tryckt upp. Den unika koden kan Delifrance kunder registrera på kampanjsidan som skapades för att få poäng. Poängen kan slutligen bytas ut mot diverse premier från kända varumärken så som Kosta Boda och Skeppshult.

Länk

http://www.deliplus.se/

Vad vi gjort

Vi fick 20 000 unika koder av tryckeriet Parajett som skulle kunna behandlas av det nya systemet. För att få en hållbarhet i projektet utvecklade vi systemet så att det enkelt skulle gå att importera fler koder både snabb och enkelt.
Eftersom alla kunder dessutom skulle bli medlemmar för att kunna registrera sina koder kändes det viktigt att vi gjorde processen så enkel som möjligt. Det skulle inte spela någon roll om kunden valde att registrera sin kod eller sig själv först. Processen som hanterade både kund och kod var alltså tvungen att vara smart nog att på ett vänligt och lätt sätt ta hand om användaren så att inga steg kändes svåra eller förvirrande.

Tekniksnack;
Kunden kan alltså registrera sin kod redan innan den skapat ett medlemskonto. Systemet kommer ihåg den registrerade koden och skickar automatiskt vidare kunden till registreringsprocessen. När ett konto väl skapats används koden och poäng läggs till kundens konto.


Vi tog även fram ett enkelt system, som kan liknas vid en webbshop för att hantera premierna. Det är lika lätt för en administratör att lägga till och redigera produkterna som det är för en kund att köpa dem.

SIdan som kunden möts av första gången den besöker kampansidan för Club Deli+
 
Här registerar kunden sin unika kod för att få poäng som kan användas till att köpa premier.
 
Premiebutiken är lätt att använda. Kunden ser till och med hur många poäng den saknar för att kunna köpa en viss produkt.
 


Dela |

blog comments powered by Disqus
Telefon:
+46 (0)418 - 227 60

E-post:
info@zebramedia.se
Adress:
Zebra Media
Säbygatan 16
261 33 Landskrona